
Annons
Svenskt på brickan. Pressutskicket lockade med idel svenska delikatesser och en snygg charkbricka, och förgyllde fredagsmyset för utvalda influencers.
Charkuterier som prosciutto crudo, coppa och salami är omåttligt populära hos svenska konsumenter, både som helgmys och vardagslyx. Så när Scan skulle lansera det första lufttorkade sortimentet gjort på svensk rapsgris i svenska livsmedelsbutiker, gjordes det med en kampanj som lyfte genuint svenskt mathantverk – med hjälp av en språkkurs i italienska!
Kampanjen togs ut i annonser, butik, sociala medier samt via pressbearbetning och utskick till influencers. För PR-aktiveringen blev PR-värdet 2,9 Milj SEK och bruttoräckvidden 4,3 Milj personer, och aktiviteterna i sociala media genererade en engagemangsgrad på 8,92 % jämfört med genomsnittliga ca 2 %. Molto bene!
KundScanKategoriDagligvaruhandel, PR, Reklam, Sociala medier