Ny förpackningsdesign. Vi behöll den klassiska bollnäsflickan och mönsterbanden, men förstärkte smakkänslan med handmålade illustrationer, typografin rensades upp och storytelling fick ta större plats.
Skräddarsydda helsidesannonser i dagspress. Konceptet byggde på att förstärka hantverket och den unika historien bakom Bollnäsfil.
Bollnäsfilbonad – D.I.Y. Självklart kunde alla ladda hem bonadsmönstret på bollnäsfil.se och sy sin egen Bollnäsbonad.
Social media kampanj. Annonser och rörlig film som landar i att: Tiden går Bollnäsfil består.
I en föränderlig tid är det skönt att veta att vissa saker är precis som vanligt. För varför ska man ändra ett fungerande och älskat recept? Det är därför Bollnäsfil än idag tillverkas enligt orginialreceptet som togs fram av filmästaren vid Bollnäs Mejeri redan på 50-talet och för många har relationen börjat med en sked och slutat med en livslång kärlek. Vi fick det härligt krämiga uppdraget att revitalisera förpackningsdesignen och ta fram kommunikation som skulle få ännu fler att upptäcka detta filharmoniska mathantverk.
KundBollnäsfilKategoriDagligvaruhandel, Design, Reklam, Sociala medier