
Världens första gotländska durumpasta är här!
Lantmännen Cerealia och Kungsörnen hade äntligen fått fram en svensk pasta gjord av 100% durumvete från Gotland. Det är resultatet av 16 års svett, envishet och hårt arbete av ett gäng duktiga gotlandsbönder. Vi på fick det härligt tuggmotståndiga uppdraget att lansera pastan mot foodservice.
Film – Vi initierade tanken att ta in en duktig kock för att få trovärdig och inspirerande röst mot restaurangerna. En inspirationsfilm med Jonas Lagerström spelades in och användes av säljarna samt i sociala medier.
Lanserings-kit i form av ett DR skickades till kockar inom restaurang och storhushåll. Lådan gjord i ”gotländsk kalksten” innehöll en broschyr med fakta om pastan, Jonas Lagerströms recept, samt en påse pasta för kockarna att prova själva. Målet var att få så många kockar som möjligt att själva smaka och känna den fina kvaliteten.
KundLantmännen CerealiaKategoriFilm, Foodservice, PR, Sociala Medier