Ny förpackningsdesign
Som ett första steg i att implementera den nya varumärkesplattformen tog vi fram ny förpackningsdesign för Polaricas samtliga produkter i Sverige och Finland.  Till vår hjälp anlitade vi världens bästa formgivare: Naturen. Bakgrunden på viltköttsprodukterna visar vad de olika djuren äter. Renens favoritmat är lav, älgar älskar tallskott, hjortar äter gärna ljung osv. På bär- och svampförpackningarna visar vi lingonriset och svampskogen. Allt för att visa att produkterna kommer direkt från naturens eget skafferi och sticka ut i frysdisken. För att befästa och förtydliga Polaricas lappländska ursprung löper ett band runt alla förpackningar med ett mönster inspirerat av samiskt hantverk.

Livet som ren, en ovanligt vild dokusåpa
För att visa renarnas fria och naturliga liv tog vi fram Sveriges första äkta vildmarkssåpa, helt filmad av renen Klaava! I ”Livet som ren” får ta del av Klaavas vardag, kanske en fin utsikt, en snygg vaja (rentjej) eller en smarrig lavmiddag dyker upp. Kanske kommer det en varg, en stöddig macho-ren, eller ett oväder. Kanske händer det absolut ingenting. Välkommen till Polaricas värld – sett genom en rens ögon.

Annonser
För att skapa igenkänning för Polaricas nya förpackningsdesign använder vi samma bakgrund, receptbilder och ton i annonserna. Allt för att bygga Polaricas varumärke och få konsumenten att hitta produkterna i frysdisken.

Polarica

Polarica har rötterna och hjärtat i Lappland. Sedan 1972 förser de oss med råvaror som kommer direkt från vildmarkens eget skafferi. För att tydliggöra Polaricas position som ”The wild food company” tog Food & Friends fram en helt ny varumärkesplattform, förpackningsdesign och kommunikation. Allt med smak av vidderna, skogarna och fjällen.


KundPolaricaKategoriDagligvaruhandel, Design, Film, Reklam, Sociala Medier