
Uppdraget var att lansera Jozo Flingsalt på den svenska marknaden.
Vår kommunikationsstrategi gick ut på att särskilja Jozo från de övriga producenterna. Som konsument söker vi efter rena och genuina råvaror. Ursprung är viktigt och vi blir allt mer noga med att välja närproducerat. I samma andetag hyllas det nordiska köket för rena smaker och utsökta råvaror. Här fanns en ledig position. Jozo flingsalt – det nordiska saltet.
Vi designade om förpackningen för att sticka ut i hyllan och förstärkte premiumkänslan med hjälp av guldfoliering. Vi förtydligade även att det är en nyhet och att detta är det nordiska saltet. Vi presenterade även en prisstrategi som gick ut på att de skulle minska vikten till 220 gr. för att hamna på ett enhetspris som ligger mellan EMV och de andra konkurrenterna.
På temat ”Nordiskt salt för nordiska smaker” tog vi fram annonser som lyfte fram vårt nordiska kök och typiska smakreferenser där salt spelar en avgörande roll i smakupplevelsen.
KundJozoKategoridagligvaruhandel, reklam