2 packshots turkos bakgrund_smal.jpg

 

När det var dags att lansera Sevans ”Meze dinner kit” tog vi fram två filmer på temat ”Meze för nybörjare” för sociala medier.
Köp hem och middagen är klar, yalla!

 

 

 

 

Yalla, yalla! Meze för alla! Vi vill få fler att upptäcka meze och mellanösterns härliga kök! Här finns något
för alla smaklökar och tillfällen. Låt bordet digna av sallader, röror, köttspett, inlagda grönsaker och bröd. Go meze!

SEVA_annonser2.jpg

SEVA_annonser.jpg

We come with peas och nya annonser! Ett gäng nya sköna röror och gröna falafel lanseras med ett par härligt röriga annonser.

 

 

SEVA_frpdesign.png

 

Ny förpackningsdesign. Sevans förpackningar fick en ny design som kommunicerar produkternas härliga smak, breda användningsområden och höga kvalitet. En kombination av arabisk och europeisk typografi, mönster och färger som sticker ut.

 

Sevan_Recept.jpg

Receptinspiration. Hummus, labneh och baba ghanouge  – hur gör man? För att få konsumenten att börja laga och upptäcka Sevans produkter är det viktigt att inspirera med enkla recept. Till hjälp har Sevan tagit Markiz Talhaoui, del-tagare i Sveriges Mästerkock och kokboksförfattare. 

SEVA_butik.png

Ny hylla i butik – Mezehyllan. För att göra det lättare för konsumenterna att hitta Sevans produkter tog vi fram
en ”Mezehylla” i Världens Mat-av-del-ningen. Tydlig inramning, sammanhållen förpackningsdesign, receptinspiration
och butiks-material som berättar vad man ska göra med produkterna.

 

SEVA_annonser.png

Annonser. Vilken härlig röra! Annonserna är som är precis som mellanösterns mat, plockiga, färgstarka och väldigt olagom. Går i mat- och livsstilsmagasin.  

 

storytelling_2.png

 

Storytelling. För att förstärka känslan av ett litet familjeföretag med äkta rötter i Mellanöstern berättar vi historien om hur pappa Hratch Maroutian kom hit med en resväska full av kryddor. Den återfinns på till exempel förpackningar, hemsidan, annonser, pressmaterial osv. 

 

SEVA_hemsida.png

Ny hemsida. Inspiration och kunskap finns nu samlat på nya sevan.se. Här kan du läsa allt om produkterna, hitta recept och rolig kuriosa. Allt presenterat i vår nya form. Kolla gärna live på www.sevan.se.

 

Seva_PR.png

PR. Vi fick PR-uppdraget att driva meze-trenden i media, och gjorde en presslunch på restaurang Pontus!. Markis Talhaoui stod för matlagningen och Lennart Wallander berättade om de senaste meze-trenderna i världen. PR-arbetet resulterade i flertalet införanden i bland annat Svenska Dagbladet, Allt Om Mat och i fackpress. PR-värdet beräknas till 3 miljoner kronor.

 

SEVA_homosburk_2.png

Gerillaaktivitet. I samband med QX-galan delades en alldeles speciell hummus ut. 

 

 
 
 

SEVAN 

I Sverige har begreppet ”Världens mat” till stor del omfattats av Mexiko och Asien. Men världen är ju så mycket större än så. Familjeföretaget Sevan, marknadsledande på mat från Mellanöstern, är redo att charma svenskarnas smaklökar, utmana tex-mexen och inta hemmen. Vi på Food & Friends fick uppdraget att göra verklighet av detta, yalla!