Meze för alla tillfällen
Yalla, yalla! Meze för alla! Vi vill få fler att upptäcka meze och mellanösterns härliga kök! Här finns något för alla smaklökar och tillfällen. Låt bordet digna av sallader, röror, köttspett, inlagda grönsaker och bröd. Go meze!

Förpackningsdesign
Sevans förpackningar fick en ny design som kommunicerar produkternas härliga smak, breda användningsområden och höga kvalitet. En kombination av arabisk och europeisk typografi, mönster och färger som sticker ut.

Innovation och förpackningsdesign
Tillsammans med Sevan skapade vi en helt ny produkt för att göra det så enkelt som möjligt för alla att prova på mellanösterns kök. Två dinner-kit ”Shawarma” och ”Köfte” skapades och vi tog fram förpackningsdesign samt lanseringskampanj.

Meze för nybörjare
När det var dags att lansera Sevans ”Meze dinner kit” tog vi fram filmer på temat ”Meze för nybörjare” för sociala medier. Köp hem och middagen är klar, yalla!

”Mezehyllan” en ny kategori i butik
Mellanösternmaten saknade en egen placering i butiken och klumpades ofta ihop med andra varor i ”Världens mat”. Vi argumenterade för att Sevans produkter skulle sälja bättre om de fick en egen kategori, motsvarande tacohyllan. VI tog fram förslag på planogram för olika butiker, där vi även skapade korsförsäljning med Sevans färskvaror som t ex hummus. Enträget arbete av Sevan resulterade i att planogrammen tillämpades centralt, vilket gav möjlighet att bygga om butikshyllor över hela landet.

We are all hummusapiens!
När Sevan lanserade sin hummus gjorde vi en aktivitet för att flirta med den öppna och nyfikna HBTQ världen och samtidigt visa på Sevans inkluderande värderingar. En specialversion av burkdesignen togs snabbt fram, Hummus blev Homos, och vi gästade QX Gayala på Cirkus där vi gjorde en mycket uppskattad sampling.

Annonser
Vilken härlig röra! Annonserna är precis som Mellanösterns mat, plockiga, färgstarka och väldigt olagom.