FoodFriends-Remi.jpg

Vi fick det härligt krispiga uppdraget att göra ny design och kommunikation för Remi, detta klassiska kex - För chokladälskare sedan 1957.
I familjen ingår Remi mint, Remi Nougat samt nyheten, Remi Caramel. Vi tog fram en ny logotyp och ny förpackningsdesign för de tre produkterna. Utmaningen var att kommunicera mer choklad, mer njutning, mer premium - utan att tappa igenkänning. Budskapet är att det finns alltid en god anledning för att ta en Remi. Eller två. 

 

FoodFriends-Remi3.jpg

Remi Caramel – Innehåller 10 styckeförpackade godbitar, alla med en varsin god anledning att ta en bit till, t ex för att kaffet behöver sällskap, för att du är så underbar, för att det är lyxigt, för att månen står i zenit, för att det är kväll, för att du älskar choklad…

 

FoodFriends-Remi4.jpg

Det finns många anledningar att ta en Remi. Vilken är din? På insidan av locket gjorde vi ett litet flödesschema där man får svara på olika frågor som alla leder till slutsatsen att; det är klart du ska ta en Remi till. 

 

 

Remi 

Remi är ett klassiskt kex speciellt utvecklat för chokladälskare från Göteborgs Kex. Det spröda kexet med mint och choklad har funnits med sedan 60-talet. I familjen
ingår nu även Remi Nougat, chokladbiskvier dränkta i mjölkchoklad, samt nykomlingen Remi Caramel.