Annons-mockup_Syrad_grädde.jpg

ARLA KÖKET SYRAD GRÄDDE
Tillsammans med kocken Andreas Hedlund identifierade vi att kockar ofta är noga med sältan men skulle tjäna på att arbeta mer med syra när man gör en sås eller tillreder en gryta. Utifrån det byggde vi kampanjen på idén att utbilda kunderna i ett nytt beteende i köket. Vi arbetade under parollen ”Sätt syran och hitta balansen”.

Magazine-Uppslag_ARFO.jpg

RECEPTFOLDER
I samarbete med kocken Andreas Hedlund tog vi fram en receptbroschyr med klassiska rätter gjorda på Syrad grädde. Förutom recept innehåller broschyren en smakskola där Andreas berättar hur han arbetar med sött, salt och syra för att hitta en perfekt smakbalans.

skärmdump-film.jpg

FILMER FÖR NÄTET
För att nå ut till kockar, kostchefer och andra personer i matsverige producerade vi tre receptfilmer där Andreas på ett enkelt och instruktivt sätt guidar tittaren i hur man använder Syrad Grädde för att göra läckra såser, soppor och desserter. Filmerna publicerades i Arlas sociala medier och spreds på YouTube.

KAMPANJEN TESTADE ÖVER SNITTET
Hur gick det då? I en effektmätning som Prepoint gjorde på uppdrag av Arla testade kampanjen högt över snittvärden vad gäller observation, budskapsförståelse och avsändare.